090919

Heeeeej kära dagbok eller nått :P hehe!
.
Idag har varit en mycket skön dag.. Började med att ta sovmorgon så gick inte ur sängen för en lite efter nio o då chillade jag rejält med.. Gick runt i lägenheten och njöt av att det var så rent och fint efter storstädningen jag gjort dagen innan =) ojojoj vad fint det blev :P Blir så lätt massa sandhögar överallt när båda i hushållet surfar.. :P
.
Sedan kom Erik hem efter o ha varit ute en sväng och då åkte vi ut på en liten roadtrip till stan för lämna lite våtdräkter som han lånat till en surf-dag de hade haft på hans skola. Erik är lärare till årskurs 3 elever på en skola i Sola. Efter det åkte vi till Kilden och mitt jobb där jag skulle hämta en del broschyrer och så om finporslin, serviser, glas och andra fina varor som vi säljer =) Det är typ en hel vetenskap har jag fått se nu.. Grymt spännande! :D
Efter det så åkte vi till tippen för o fynda på Byttebu. Ett ställe på tippen där man kan lämna saker som man tänkt slänga men som det egentligen inte är några stora fel på utan bara gamla o sletna och så. Där hittade vi en soffa till lägenheten (vi har möblerat om för att få mer plats och vips så fick en till soffa plats). Sen hittade vi en cykel till mig med :D Perfekt ju! Den billigaste ja hittat på finn.no kostar typ 500 nok o det vill man ju inte ge för en gammal sliten cykel. Vi ska bara fixa punkan på den och sprya den i någon fin färg o sen kommer den funka utmärkt tror ja :D
.
Ikväll ska Erik ut o festa men jag ska hålla i pengarna o ligga hemma på soffan o kika på någon bra film o käka extra-ostbågar från coop =) billigt billigt! hihi
Sen ska jag förhoppningsvis snakke med mamma o pappa över skype med =) Får ju passa på för de åker till Rhodos imorgon (inte ALLS avundsjuk på det) :P
.
Om någon som läser min blogg vet hur man hoppar ett steg ner i texten utan att göra en punkt som jag så fiffigt kommit på att man kan göra, kan du då meddela mig hur man gör?! :D

Kommentarer
Postat av: Moster Chatrine

Hej Kristin!

Nu måste ju moster kommentera lite, fick reda på av din mor idag att du har denna blogg. Jättekul, tycker jag att kunna följ dina äventyr i Norge! Grattis till jobbet också, det kommer du att fixa galant!Måste bara upplysningsvis tala om för dig att det är jättebilligt med korv och bröd+dricka på IKEA i Sverige också, typ samma pris räknat i svenska kronor.



Ha det riktigt bra och sköt om dig!

Kram Chatrine



PS. Kan man surfa fortfarande utan att frysa i hjäl?DS.

2009-09-19 @ 19:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0