"Nu är du vuxen på pappret med" :D

Citat från min mamma igår =) Yes igår fyllde jag 20 år. Helt sjukt..börjar ju bli gammal :P
.
Min födelsedag var hur lyckad som helst! Jobbade mellan 12-18 men åkte till Kilden lite tidigare för att hinna med att gå till vinmonopolet för att äntligen kunna köpa mitt egna vin :D Eller det har jag ju kunnat göra här i Norge sen jag kom hit eftersom de har 18års- gräns på allt under 22% men jag har sparat det till 20års- dagen för att det skulle kännas lite speciellt och det gjorde det :)
.
John och Malle ringde mig när jag var inne på vinmonopolet för att gratulera mig och jag fick en chock när någon hoppade på mig på väåg från monopolet till jobbet och började sjunga ja må hon leva. Jätte skoj! Där stod John o Malle och sjöng för fulla muggar i ett köpcenter för mig och så fick jag ett fint kort och presenter! En daim-tårta som jag sedan bjöd på på jobbet och en ljuslykta som man har sån där olja i så att det luktar gott :)
Tack så jätte mycket John o malle!!!
.
Sen när jag kom till jobbet och gick in för att hänga av mig min jacka stod det en vinflaska på bordet med snören runt sig och ett gratulationskort :D Blev jätte glad! Bara jobbat där i några veckor och så får man någon sånt! Då vet man att man jobbar på ett fint ställe :)
.
På kvällen blev det fest! :D Huur skoj som helst och jag fick så fina presenter av mina underbara vänner med! Fred och Ali hade köpt en liten MAKKA-PAKKA till mig! För er som inte vet vem det är så är det en av huvudrolls innehavarna i en norsk serie som heter drömmehagen för de allra allra minsta :) Jag fick ju låna hem lite filmer för att sätta mig in i vad dom norska ungarna gillar och så blev det en liten intern-grej så jag är makka-pakka.. Så här ser han ut:
Jag fick också en "Ugly dog" som de köpte till mig för att jag målar så otroligt fula djur. Och det liknade verkligen en hund så som jag hade kunnat måla den :)
Tack killar!! :D
.
Dom hade också med en present från Nathalie.. Ett grymt födelsedagskort som hon målat själv! Hon är jätte duktig på att måla! Och ett par jätte läckra örhängen!
Tack så jätte mycket!!! :D
.
Sen fick jag ju för några dagar sedan en present i förskott av erik.. Eller rättare sagt av Eriks elever. Han är ju klassföreståndare för en årskurs 3-klass. De hade målat var sin teckning till mig och Erik hade plastat in dem! Nu är min vägg så snygg!
.
Gav mig själv en present för några dagar sedan med. Jag gick till en fotobutik och skrev ut ca 20 bilder på alla kompisar och familjen hemma för att ha på väggen så nu är min vägg snyggast i Stavanger! :)
Bilder kommer men har inte min kamera hemma. Den ligger hos Johan :/
.
Vill passa på att tacka alla som ringde till mig och sjöng och gratulerade mig! Det värmer så att alla där hemma tänker på mig fast att jag inte bor i Sverige längre.. Vill även tack för alla underbara sms men har dock bara fått de sms som skickats till mitt NORSKA nr. använder inte mitt svenska nr längre.
Mitt noska nr är: +4741317856 Tror inte att jag skrivit det här förut.
.
Som slutsats här kan jag ju bara skriva att det var en väldigt lyckad födelsedag!!! :D
Mår fortfarande väldigt bra här i Norge. Trivs i Stavanger! Men saknar väldigt många där hemma med.
Sköt om er och tack igen för alla fina gratulationer!

Kommentarer
Postat av: Moster Chatrine

Hej Kristin 20 år!!!! Jag skickade allt ett mess till dig på din födelsedag men fick veta av din mor dagen därpå att den svenska mobilen inte var i funktion. Så: GRATTIS i efterskott!! Du verkar ju haft en finfin dag. Mitt (och familjens) sms får du läsa när du nån gång i framtiden kopplar på svenskmobilen, för du har väl inte tänkt stanna i Norge för evigt?? Ha det riktigt bra och sköt om dig! Kram Chatrine

2009-10-07 @ 20:47:08
Postat av: Moster Chatrine

2009-10-07 @ 20:48:02
Postat av: Anonym

2009-10-07 @ 20:49:23
Postat av: Mia

makkapakka är poppis bland barn i sverige också:) söta ju..hihi

2009-10-20 @ 22:50:24
URL: http://miamariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0