Jag ska lära mig att skejta! ;D

Hur grymt som helst! Jag har stått upp på en skateboard idag och till och med åkt en del..
Igår kväll efter att jag och Ali kört slut oss på Elexia (gymmet) som förövrigt är sjukt grymt men otroligt dyrt (750nok/mån, men gratis den här veckan) drog vi till en skatepark med fred, daniel o en av hans kompisar. Det var mörkt och kallt ute men parken var upplyst så det gick att köra! Jag ställde mig inte ens på en skateboard men Ali utvecklades jätte fort :) Det var anadra gången i hela hans liv han stod på en och han åkte redan över massa gupp och så.. Fred åkte ju självklart med massa men han är ju proffs sen innan så inga problem för honom =) Jätte skoj och se när han åker samt de andra duktiga skejtarna.. NO FEAR säger jag bara! =)
På väg hem där ifrån testade jag att stå på en bräda samtidigt som jag nästan krampaktigt höll hårt i både fred och ali :D haha! trodde jag skulle dö när brädan fick lite fart o som släppte så slutade åka....
.
Idag däremot var det strålande väer och killarna ringde mig runt 12 o ville att ja skulle hänga med o skejta och självklart hängde jag med.. Då fick jag plötsligt ett ryck efter jag stått och kikat på dem ett tag samt på alla nybörjartjejer som var där.. tjejerna hade alla skydd man kan tänkas ha och dom kom nästan inte framåt medan ali som stod på brädan för tredje gången i sitt liv åkte riktigt bra. Tänkte för mig själv att det väl inte kunde vara så jävla svårt o bar stå på brädan, ta lte fart med ena benet o sedan bara balansera och se så rätt jag hade =)
Det var inte så himla krångligt.. Och plötsligt åkte jag runt nästan som om jag aldrig gjort annat haha! Okej en liten överdrift men det kändes grymt! Sen trodde jag ju självklart helt plötsligt för mycket om mig själv och gjorde en JÄTTE-vurpa.. Fred såg den och var på väg att ringa ambulans då det såg ut som om hela mitt ben vred sig vilket var lite vad som hände :P Men det var inte så allvarligt som det såg ut och först kändes och efter några minuter stod jag på brädan igen :D
.
I övrigt har veckan varit fin.. Tyvärr är kameran fortfarande hos Bohman så inga nya bilder men det kommer.. =)
Ha de! Vi snakkes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0